Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
4021421402   Creació del Pla de Convivència
2021-2022   Taller a centre. Educació Infantil-Primària
  
   10/2/2022 - 13/6/2022 (15 hores) de h a h
   ESC Roc Alabern
   c. Mallorca, 58 (Terrassa) 
  
Format   Presencial
Organització   Servei Educatiu Vallès Occidental II
  
  
  
Inscripció   07/01/2022 - 18/01/2022 . Activitat restringida
  
Descripció i   Metodologia:   Assessorament adreçat a la Comissió de Convivència del centre en la revisió del seu Projecte de Convivència. Es pretén incorporar-hi elements pel desenvolupament de la intel·ligència emocional ( en les vessants intrapersonals i interpersonals) de manera cohesionada amb tot el col·lectiu, alumnat, professorat i altres professionals que intervenen en la educació de nens i nenes.
El que es construeixi durant l’assessorament es transferirà al claustre.
  
Objectius   -Unificar criteris conceptuals i metodològics respecte al desenvolupament de la intel·ligència emocional (tant en la vessant personal com en la social).

-Establir les competències mínimes que l’alumnat ha d’haver assolit en acabar l’Educació Primària.

-Seqüenciar els continguts de manera coordinada.

-Acordar aquelles accions educatives permanents indispensables per a la creació d’un clima emocional adient.

-Definir l’entorn físic i material necessari.

-Assumir que el professorat és model i que per tant l’adult ha de mantenir processos de creixement personal.
  
Continguts   -Conèixer les bases neurocientífiques que donaran suport a les propostes.

-Revisar i actualitzar, o canviar, els diferents projectes que s’estan duent a terme actualment a l’escola en els diferents cicles per treballar les emocions, resolució de conflictes, autocontrol, evolució personal,...

-Confecció de la programació dels projectes actualitzats, atenint-se a uns objectius clars i seqüenciats.

-Revisió d’elements que intervenen en una millora de la convivència com: aula, diferents espais, patis,...

-Redacció d’uns hàbits mínims a aplicar per part de tot els professionals per tal de fomentar una convivència harmònica.

-Planificació d’activitats pel creixement personal d’educadores i educadors.
  
Formador/a   Anna Carpena Casajuana
  
Avaluació   Criteris indicadors d’avaluació
Actituds d’obertura que mostrin:
-Assumpció de que el professorat és model, responsabilitat que requereix l’autorevisió permanent de qui educa.
-Assumpció de la importància de la dimensió emocional, en la construcció de la convivència , no només de les vessants cognitiva i conductual.
-Consens respecte a la unificació de criteris i pràctiques educatives.

Avaluació de la transferència (durant i després de l’assessorament)
Planificació efectiva de la transferència a la resta del professorat.
Recollida de pràctiques socioemocionals coherents amb el que ens proposem amb consciència de quins processos es volen posar en marxa en cadascuna de les activitats que es programen (posar la mirada no només a la metodologia sinó al què es fa i perquè es fa).
Concreció final redactada en la que constin tots aquells elements que s’incorporaran al centre, respecte al creixement personal i a la convivència.
  
Requisits de  certificació   Participació a un mínim del 80% de les hores presencials de la formació.
Participació en l'elaboració del Pla de Convivència i de la transferència de la formació a la resta del Claustre.
  
E-mail   crp-terrassa@xtec.cat
  
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent